Australian Outback.....once in a Lifetime - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Mark&Elise - WaarBenJij.nu Australian Outback.....once in a Lifetime - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Mark&Elise - WaarBenJij.nu

Australian Outback.....once in a Lifetime

Blijf op de hoogte en volg Mark&Elise

21 Oktober 2014 | Australië, Alice Springs

WoW.....4 dagen Alice Springs achter de rug en wat hebben we een hoop gave dingen meegemaakt...dus hoogste tijd om even verslag te doen terwijl we nu nog heerlijk in ons bedje liggen en de eerste vieze was gedaan wordt door onze Australische wasmachine vriendjes.

17 oktober

Vroeg dag om te vertrekken naar Alice....Alice ...who the fuck is Alice.
Alles ging zo vlot op het vliegveld dat we dus veel te vroeg waren en heerlijk relaxed een bakkie koffie konden doen. Een vol vliegtuig vertrok om 09:50 en dit keer een kort vlucht van ongeveer 2:45 minuten. Vertrokken vanuit Sydney met bewolking en wat mot regen werd als snel een helder blauwe lucht. Van een compleet volgebouwde stad naar lege vlaktes die naarmate we dichterbij Alice Springs kwamen roder en roder werd. Een hele aparte gewaarwording. Veilig weer aan de grond en dit keer zonder slurf en met trappetje het vliegtuig uit. Gaaf hoor, daar stonden we dan....in de outback !! Koffers gepakt en bus genomen die ons voor het hotel afzette.
Best Western was dit keer de gelukkige die ons mochten verwelkomen, een motel midden in Alice Springs. Daarna maar gelijk centrum in gegaan om wat te eten. Tja, Mark nam een kangoeroe burger....niet super geweldig en vlees smaakte beetje naar biefstuk zei hij. En dan te bedenken wat we later op de dag zouden gaan doen met baby kangoeroes. En toen was het eind vd middag tijd voor ons bezoek aan kangoeroe natuurreservaat. Werden opgewacht door de eigenaar, een hele sympathieke man die ons met alle trots zoveel vertelde over kangoeroes. Er is ook een documentaire over hem uitgezonden op de BBC. Daar kwam de eerste verrassing ....hij had een soort buidel bij hem met daarin een baby kangoeroe, kleine Anna van 6 maanden zat daarin.....wauwwwww wat schattig. Een van de andere toeristen ( waren met z'n 7 personen) mocht de kleine bij haar houden. In een omgebouwde zeecontainer had de kangoeroe man of zoals hij zelf zei kangoeroe dundee 4 jaar gewoond en dan zelfs de baby's bij hem in bed om een over hem te moederen. Een 2e kleine van 7 maanden met de naam Possem kreeg een andere dame en zo liepen we over zijn terrein van 5.5 kilometer waar de lieftallige huppeldiertjes konden genieten van de pure omgeving. Daar was Roger een oersterke kangoeroe 9 jaar oud waar je echt niet mee wil stoeien....wat een spieren en groot dat hij was !!! Denk staand toch wel zeker 1.80 hoog. Kleine Possem kreeg een nieuwe tijdelijke mama en dat was Elise....met tranen in haar ogen van blijdschap stond ze daar dan...echt....dit was z'on moment dat je zou willen dat het nog dagen zou mogen duren, wat was dat gaaf ! Met de ondergaande zon als decor en huppelende springende kangoeroes om ons heen liepen we verder en werd kleine Possem overspoeld met geknuffel, echt....dit zou iedereen in zijn leven eens moeten meemaken. Na een half uurtje werd Mark de trotse vader van deze mooie lieve kleine meid en liep vol trots rond. Inmiddels weer terug bij de zeecontainer was deze geweldige ervaring helaas voorbij en moesten we afscheid nemen van onze baby's .... wat was dit mooi en zo bijzonder !
Nog even snel een Italiaanse maaltijd genuttigd in down town Alice Springs en onze backpackbepakking klaar gemaakt voor onze 3 daagse safari.

18 oktober

Pluk de dag...05:50 stonden we buiten om opgehaald te worden voor onze safari.....uur lang staan wachten maar geen busje. Dan maar gaan bellen en uiteindelijk iemand aan de telefoon die wist dat wij die twee waren die nog werden gemist en dat ze dachten dat we in ander hotel zaten. En zo kwam het allemaal goed en waren daar onze tijdelijke reisvrienden en gids voor de komende dagen. gelukkig een klein groepje met 14 mensen...Duitsland, Zwitserland, Italië, Nederland en Japan waren vertegenwoordigd en echt allemaal leuke mensen. Wel grappig ....we waren net niet de oudste van allemaal. Onze gids Locky was een hele toffe gast waar je lekker mee kon lachen en super goed alles vertelde en uitleg gaf. We moesten 5 uur rijden naar ayers rock. Onderweg regelmatig gestopt o.a bij een kamelenfarm....kilometers geen tegenliggers op de weg en af en toe een benzinestation toch wel anders dan bij ons in Nederland. Begin van de middag eerst een lunch bij ons camp waar we de nacht zouden doorbrengen. Allemaal tentjes met normale bedden in de middel of nowhere. Onze eerste outback lunch kregen we en toen op naar Kata Tjuta bergen ( de Olga's) waar we een korte maar pittige hike wandeling gingen maken. Wat voelt een mens zich tot klein bij z'on immens groot gesteente.
Als beloning een zonsondergang met uitzicht op de Uluru ( Ayers rock) met nog een aantal bussen. Onze gids Locky wist wel een goed rustig geheim plekje...hahaha zo dachten er meer over. Onder het genot van heerlijke champagne en wat snacks het mooie kleurenspel van de zonsondergang bewonderd en toen terug naar het kamp voor ons outback diner. Wat een leuke en gezellige groep met mensen hadden we. De 2 Japanse dames waren hier om Engels te leren en daar wilde we allemaal wat graag bij helpen wat menig keer lachwekkende momenten veroorzaakte. Elise probeerde de Japanse jonge dame van 19 aan de drank te krijgen wat moeizaam ging....de andere Japanse dame was zo lachwekkend...die had inmiddels een wijntje te veel op en samen met Elise werd het een dolle boel. Echt we Hadden allemaal het gevoel alsof we op schoolkamp waren. Om 21:30 lagen we in ons bedje want....morgenochtend vroeg dag...4 uur gaat de wekker om de zonsopkomst mee te maken. Een geweldige eerste dag in de outback is voorbij...wat was dit al gaaf en er komt nog meer...

19 oktober

Goodmorning Outback ! Heerlijk geslapen en vroeg uit de veren. Iedereen was gelukkig op tijd en na een lekker ontbijten op naar de Uluru om de zonsopkomst te zien. Een korte busrit en we waren er. Kregen nog even uitleg van de wandeling en dat er menig bordje zou staan dat we op bepaalde plekken de Uluru niet mochten fotograferen uit respect naar de aboriginals. nou daar hebben we ons netjes aan gehouden.....2 meter na het bordje vonden we toch wel dat een fotoshoot weer mocht. Een kleurenspel kwam ons tegemoet en inmiddels was het al een heerlijk temperatuurtje. Samen met het andere Nederlandse stel de wandeling gedaan en na 3 uur en 10 km onderweg te zijn geweest hadden we dan uiteindelijk ons rondje Uluru gedaan. WoW......was even heftig voor Elise maar met goede support om haar heen is het toch mooi gelukt.
Bekaf weer heerlijk terug in de bus voor onze lunch waar we nu wel heel erg trek in hadden en daarna verkassen naar ons volgende kamp waar we zouden slapen in een swag ( matras met slaapzak) onder de sterren. Een aantal gasten waaronder de Japanse dames zouden na de lunch weer weg gaan aangezien zij maar voor 1 nacht geboekt hadden. Onze Japanse vriendin kwam nog hollend de bus uit om een briefje te overhandigen aan Elise...ze wilde heel graag onze gids zijn als we een keer naar Tokyo komen en voelde zich erg op haar gemak door onze aanwezigheid ...zo lief !
Dit camp had ook een zwembad dus...daar moesten we natuurlijk even gebruik van maken, wat was dat heerlijk in deze warmte. De afgelopen dagen was het toch wel graadje of 34 dus helemaal goed. Onderweg hadden we smiddags nog hout gezocht in de Bush voor ons kampvuur s'avonds en na het diner kwam de gitaar te voorschijn en werd er vrolijk op los gezongen. Vanavond hadden we de mogelijkheid om te slapen onder de sterren. Mocht het niet comfortabel genoeg zijn dan konden we altijd nog overstappen naar ons tentje. Z'on ervaring wil je gewoon mee maken dus wij gingen ook proberen. Met z'n 8en lagen we rond het kampvuur en een van de meiden vroeg aan mij of Mark ook snurkte...nou dat kan wel gebeuren waarschuwde ik haar lachend...de sterrenhemel was zo ongelooflijk mooi....kijkend van links naar rechts, van voor naar achter overal sterren en zelfs nog een vallende ster gezien dus natuurlijk een hele mooie wens gedaan. Uiteindelijk toch maar toegegeven aan Klaas Vaak zijn slaapkorreltjes. Echt comfortabel lag het niet maar we wilde het blijven volhouden en Mark lag al knorrend naast me. 04:45 ging de wekker !! Ook goedemorgen weer in de outback. Goed ontbeten en weer hup in de bus voor een heftige ochtendwandeling in en rond Kings Canyon. Dit was de zwaarste.....Vroeg beginnen is hier echt noodzakelijk aangezien de temperaturen heel snel oplopen. Aangekomen bij Kings Canyon zag Elise haar grootse nachtmerrie al in de verte....help een trap met 500 treden. En dit doen we voor ons plezier.....kan dan toch echt andere dingen bedenken. In tegenovergestelde tempo van een huppelende kangoeroe begonnen we onze tocht onder begeleiding van onze gids de ons wel wat regeltjes had opgelegd waar we ons absoluut aan moesten houden...met verstand op nul en in een slow motion tempo en heel wat stops toch boven gekomen. Ongelooflijk als je dan ziet dat de jonge meiden in de groep dit met het grooste gemak doen....tja dan voel je je toch wel beetje oud maar wel heel trots dat het Elise gelukt is. Wat een mooie omgeving, je had af en toe het idee dat je rondliep op Mars. In het midden van deze bijzondere canyon lag de Garden of Eden. Een tropische sensatie en dat tussen het gesteente....we waren met onze Duitse vrienden even verdwaald doordat de groep toch ons te snel af was maar na enig gezoek en te veel trappen vonden we ze dan. Koekjes als beloning, even bijkomen en toen moesten we weer. Locky onze gids was zeer bezorgd of het allemaal wel te doen was voor Elise en uiteindelijk was daar het moment dat we de bus weer zagen staan en we echt helemaal bekaf waren maar wel heeeeeeeel trots op ons zelf. Het was behoorlijk afzien maar wel de moeite waard en dit nemen ze ons niet meer af. De komende 5 uur konden we bijkomen in de bus en reden we weer terug naar Alice Springs centrum. Als afsluiting gezellig met de groep en gids gegeten in een pub en nog wat drankjes genomen op dit geweldige avontuur. Wat was dit ook weer gaaf !!!! Erg gelachen met onze outback vrienden en gids.
De nacht was wel heel saai...geen sterrenhemel gezien in onze hotelkamer maar wel een heerlijk bed. Slaap lekker allemaal.

21 oktober

Heerlijk geslapen en enigszins brak maar wel een geweldige ervaring rijker....vanmiddag vliegen we naar Cairns om weer nieuwe avonturen te bleven.
Net saampjes de was opgehangen en straks lekker ontbijten in het centrum. Vanmiddag nog even bij de Flying dokters binnenlopen en dan op....naar het vliegveld.

De outback van Australie.......is zo gaaf en een geweldige belevenis....zo blij dat we dit hebben meegemaakt.

• 21 Oktober 2014 - 06:25

Annette:

Hai hai vakantie gangers!
    Ik vind dit nog leuker om te volgen dan all you need is love!
    Wat een prachtige verhalen weeeer!
    Ik heb wel een paar keer gedacht!! Aaahhh dat wil ik ook mee maken!
    Haha! Echt super gaaf! Lekker genieten nog!
    En jullie oudjes kunnen Zeker trots op jullie zelf zijn!
    Maar wel goed op jullie zelf passen! Tot snel!
    Dan mogen jullie weer lekker met een andere baby knuffelen!! Xx

• 21 Oktober 2014 - 06:35

Mark&Elise :

Haiiii lief nichi, het is allemaal zo gaaf en soms zo onwerkelijk mooi! Nou als jullie willen komt Daan maar bij ons logeren :-) dikke kus ...zitten nu heerlijk in de zon en over uurtje komt bus ons ophalen en gaan we naar vliegveld.

• 21 Oktober 2014 - 07:59

Fam. Noorman:

Kings Canyon "gedaan", daar mogen jullie terecht trots op zijn en begrijpelijk dat je daar even van moet bijkomen. Jullie verslag bracht ons heel even terug in die prachtige Outback. Het is wel duidelijk dat jullie met volle teugen genieten. Heel veel plezier in Cairns. En als het regent..., Elise er is een geweldige shopping-mall daar (sorry Mark :-).

• 22 Oktober 2014 - 13:55

Sliggertjes:

Wauw, wat klinkt het allemaal gaaf!!!!
    Genieten met een grote G.

• 24 Oktober 2014 - 15:01

Caroline Koks:

Hey Elise en Mark,

Wat gaaf jullie ervaringen.....echt een reis die je eens in je leven moet hebben gedaan......
    Nog heel veel fun daar en houd ons allemaal maar op de hoogte, geweldig om te lezen.
    dikke kus, Caroline

• 28 Oktober 2014 - 09:00

Robert:

Wat een belevenis, echt supergaaf!

• 28 Oktober 2014 - 20:53

Michael:

WAT een leuke ervaringen allemaal! Super om te lezen..
    Veel plezier nog groetjes Mick

• 01 November 2014 - 11:51

Sylvia:

Wat een verhalen fijn dat jullie nog even blijven ik kan niet stoppen met lezen Elise je moet boeken gaan schrijven over jullie vakantie die worden zeker goed gelezen nog heel veel mooie dagen knuffel