Amazing Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark&Elise - WaarBenJij.nu Amazing Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark&Elise - WaarBenJij.nu

Amazing Sydney

Blijf op de hoogte en volg Mark&Elise

16 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Vervolg 13 oktober

Om 18:30 hebben we de taxi genomen naar Denpasar vliegveld...taxirit hier is al een belevenis, verkeer is een gekkenhuis en gaat van links naar rechts en met hoop getoeter weer naar de andere kant.Tussendoor rijden dan ook nog eens brommers/motorrijders en een verdwaalde fietser. Zeg heel eerlijk dat we blij waren op het vliegveld te staan en we onze taxichauffeur voor het laatst zagen...dat zegt denk ik al meer dan genoeg.
Inchecken ging soepeltjes mede dankzij de business class voordeeltjes. Even de lounge opgezocht maar dat stelde echt niet veel voor dus hop...op naar de sushi en noedels. Een hilarisch momentje bij de damestoilet...Op de muur een mooie Indonesische dame afgebeeld met daarbij in grote letters "Gek". Sommige mannen zullen dat ongetwijfeld beamen over het vrouwelijk schoon maar om het dan ook zo groots neer te zetten. Elise wist wel beter maar sprak toch even de mannelijke vliegveldmedewerker aan om hem te vragen of hij ook wist wat dit in het Nederlands betekend...je kon die man achter in zijn keel kijken van het lachen toen hij hoorde wat dat in Nederland betekend.
23:00 uur zouden we vertrekken maar dat werd 53 minuutjes later. Onder het genot van een glas champi gingen we al proostend de lucht in en na een kleine snack ging de stoel in de "ik wil in de ligstand"en een stoel werd een soort bedje. Na een lekker dutje te hebben gedaan kwam het ontbijt alweer en mede dankzij de chefkok aan boord kregen we gewoon een vers gebakken omelet.

14 oktober
08:00 Australie tijd....we zijn er !! Vanuit vliegtuig de Harbour bridge al gezien en het Opera house. Een stuiterende Elise werd nu al hyper van het zien van dit uitzicht...dat beloofd wat voor de komende dagen.
Nog geen 2 uur later stapte we het Marriott binnen wat de komende drie nachten ons verblijf zal zijn. Prima zakenhotel midden in de stad en vlakbij het Opera. We lieten ons toch nog over halen om voor klein bedrag een spa suite te nemen met uitzicht op de brug en een lekker bubbelbad. Wauwwwwww, wat een gaaf uitzicht vanaf de 31e verdieping. Gelijk maar op stap voordat we zo nog verder inkakken...de dierentuin gingen we ontdekken en gelijk dus kennismaking met de schitterde uitzichten hier vanaf de ferry.
Even was het allemaal niet te bevatten, het ging zo snel....zo zit je nog in het vliegtuig en zo loop je paar uur later in de dierentuin bij de koala's en Kangaroos in Sydney.
Vele mooie dieren gezien, weer was wel aanzienlijk kouder dan de afgelopen dagen in Bali..het is hier nu graadje of 17, brrrrrrr effe wennen.
Begin vd middag hadden we het toch wel een beetje de wiebers in ons,lijf en besloten naar het hotel terug te gaan en ff te gaan slapen. Reizen is zo leuk maar je moet af en toe wel ff bijtanken. Eind vd middag waren we weer een beetje bij de wereld en besloten richting Darling Harbour te gaan lopen. Onderweg heb je het idee dat je in New York loopt, zoveel hoge gebouwen maar wel wat rustiger dan daar. Heerlijk tentje gevonden waar we aan de spareribs zijn gegaan inclusief....slab !! Wisten ze soms dat er een kleine knoeier aan tafel was komen zitten... komisch en heerlijk gegeten. Terugweg naar ons hotel was het uitzicht betoverend met zoveel lichtjes en mede dankzij ons boottochtje naar Circular Quay hadden we eigenlijk gewoon een minicruise en dat nog eens zonder kaartje...automaat was dicht, gemeld bij schipper en uiteindelijk mochten we zo van boord. Inmiddels was het behoorlijk gaan onweren en ook de regen kwam aardig naar beneden dus heerlijk naar ons hotel gegaan om ons lijf wat rust te geven en te dromen over deze mooie belevenissen van deze eerste dag in Sydney !

15 oktober

Goedemorgen Sydney !!! Wauw wakker worden in zo'n wereldse stad met een heerlijkste schat naast me...goed begin van de dag. Waren niet echt vooruit te branden en uiteindelijk om uurtje of 10:15 op stap voor een ontbijtje bij de pier. Het weer was vandaag niet echt lekker, graadje of 15 en een behoorlijke wind. Gisteravond en nacht heeft het hier behoorlijk gespookt door de aanwezigheid van een cycloon type 2. In de Blue Mountain waar we morgen naar toe gaan heeft het zelfs gesneeuwd. Plan voor vandaag was om met de bus naar Bondi Beach te gaan. Zo gezegd zo gedaan en na een 30 minuten zagen we daar het strand en schuimkloppen die ons verwelkomde. Geen beach babes en lifeguards te zien maar wel een vrijwel leeg Bondi beach met gigantische mooie golven en uitzichten. Een leuke en gezellige badplaats waarvan zeker te zeggen is dat het met mooi weer aardig vol zal zijn met mensen. Toch wel heel apart om deze beroemde plek zo te mogen aanschouwen en meer dan de moeite waard. Lichtelijk gezandstraald Na een mooie wandeling langs de kustweg gingen we na een paar uur weer terug richting het stadsleven. Nog even kijkje nemen in het Hyde park en toen was het tijd om een heerlijk warm bubbelbad op te zoeken.
Het diner was vanavond op een heel bijzonder en mooi plekje.....schuin onder het Opera house en met uitzicht op de bridge. Mensen mensen wat kan een mens toch happy zijn, we zijn echt in Sydney !!

16 oktober

Vandaag is een feestdag aangezien Elise haar mams jarig is en dat moet gevierd worden met een heel leuk en bijzonder partijtje....een excursie naar de Blue Mountain en onderweg daar naar toe een stop bij een kleine dierentuin waar je de kangoeroes uit je handen kan laten eten en heel dichtbij een koala kan komen..dat gaat wederom een super gave dag worden.
07:00 uur ging het wekkertje en scheen de zon ! Na een snel ontbijtje bij buurvrouw naast ons hotel konden we zo in ons busje stappen. Samen met 20 andere toeristen en een chauffeuse/gids die erg van praten hield gingen we op stap naar Featherdale Wildlife Park.
Na binnenkomst kwamen al vrij snel de "ooooooooooooohs en aaaaaaaahs" tot leven en waren daar de kangoeroes. Zo schattig en lief !! Je kon ijshoorntje met wat voer kopen en zo aten ze uit je hand en dat ging er soms wild aan toe bij de kangoeroes onderling. Volgende stop waren de koala's. Zoooo lief.....ze slapen gemiddeld 20 uur per dag maar gelukkig waren ze voor ons even wakker gebleven. Natuurlijk even op de foto met z'on klein knuffeltje en de excursie was nu al helemaal top. We mochten er een uur rondlopen in het park en dat was eigenlijk te kort maar het belangrijkste hadden we gezien.....onze dag kon niet meer stuk.
Daarna een lunch in een clubhuis van een golfbaan om daarna verder te reizen naar de Blue Mountain om het natuurschoon en de Three Sisters te mogen bewonderen.
Het weer was heerlijk, mooie blauwe lucht en prachtige uitzichten. Met de kabelbaan over het ravijn, wandelingetje door het schitterende regenwoud om tot slot met een Steilste kabelbaan Ter wereld waarin je half liggend weer naar boven gegaan om al het mooi's nog een keer voorbij te zien komen. Wauw.....wat een super mooi gebied maar ook aan dit komt een eind. Het laatste gedeelte van deze excursie was een boottocht en Sydney voor de laatste keer voorbij zien komen vanaf het water.
Een geweldige 3 dagen hebben we mogen beleven in deze wereldstad. Zoveel gezien maar nog lang niet alles. Zo jammer dat we weer weg moeten maar het volgende avontuur wacht op ons.
Onze diner vanavond waren overheerlijke Subway broodjes op onze eigen bank in onze Sydney woonkamer...ook niet slecht moeten we zeggen. Straks de koffers weer pakken en ons klaar maken voor onze trip naar Alice Springs morgenochtend om 10:00 uur. Vlucht nummer 4 van de 10 komt er aan. De temperaturen zijn daar aanzienlijk hoger dan hier nu in Sydney en daar verheugen we ons op....scheelt een graadje 20.
Sydney....je bent amazing !!!

• 16 Oktober 2014 - 17:02

Marielle:

Wat is het super leuk om jullie verhalen te lezen en jullie enthousiasme te voelen.
    Kijk alweer uit naar het volgende verslag.

X

• 16 Oktober 2014 - 20:39

Roob En Mike:

Wat een supergaaf verslag. Goeie vlucht naar Alice Springs.......tot hoors.

• 17 Oktober 2014 - 09:21

Annemieke Shelby En Britney:

Wat een belevenis zeg, en wat een mooie foto's!
    Geniet lekker van jullie droomreis. Groetjes van ons.

• 17 Oktober 2014 - 20:57

Denise En De Girls...:

Wauw wat een leuke foto's!!! Die van de koala's en de walibi's zijn onze favoriet!!!
    Hopelijk wordt het ietsjes warmer daar! Groetjes van ons....

• 20 Oktober 2014 - 09:24

Kees: