Tarzan & Jane in de jungle - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mark&Elise - WaarBenJij.nu Tarzan & Jane in de jungle - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mark&Elise - WaarBenJij.nu

Tarzan & Jane in de jungle

Blijf op de hoogte en volg Mark&Elise

25 Oktober 2014 | Australië, Cairns

22 oktober

Gisteravond om 21:00 uur arriveerde we in ons nieuwe onderkomen voor 2 nachten in Cairns. Er stond een tour naar Kurunda op het programma dus weer vroeg op want om 07:15 stond de bus voor de deur. Een bus voor zeker 49 mensen....toch niet te hopen dat die allemaal met ons de hele dag mee op stap zuiden gaan. Na ons avontuur in de outback waar we een klein groepje hadden willen we eigenlijk niet meer anders dan dat. Gelukkig bleek ieder gewoon voor zich de hele dag te kunnen doen en af en een begeleide tour in een van de parken. Na een trein reis van ongeveer anderhalf uur waar we heel wat mooie uitzichten voorbij zagen komen, de geuren van het regenwoud ( echt, leek net of er continue een luchtverfrisser voorbij kwam die een heerlijke zoete frisse lucht achterliet) kwamen we aan in Kurunda. Een gezellig hippie plaatsje met veel bezienswaardigheden. Het vlinderpark deden we als eerste aan en echt...nog nooit zulke mooie vlinders gezien. Al dat vrolijke gevladder om ons heen, je zou er bijna zelf vleugels van krijgen. Een soort hippiedorpje kwam daarna op ons pad met heel wat artistiekelingen in de tropische omgeving. Echt....z'on verschil met de outback. Minder warm hier maar heeeeeel veel mooie palmbomen en tropische planten. Bij het restaurant een lunch genuttigd en....nog een koala mogen vasthouden ! Mooi fotomomentje maar helaas wel heel commercieel. De ducktour bracht ons van het vaste land in het water en na een half uur was daar de show met aboriginals en hun dans en zangkunsten,grappig om te zien. Minicursus boomerang gooien was ook aan de orde en zo stond Mark daar naast zijn leermeester. Nog even langs de dieren ...en ja weer even koala's en kangoeroes mogen bewonderen. Terugreis was indrukwekkend en mooi. Met kabelbaan dwars boven het regenwoud. 300 meter boven de grond. Wauw.......zo hoog,wat was dat mooi en rustig.
Na een mooie en ook wel vermoeiende dag nog snel wat gegeten en lagen deze globetrotters om 20:00 uur heerlijk in hún bedje. De batterij moest weer opgeladen worden.

23 oktober

Goodmorning Cairns ! Zon schijnt en een nieuwe dag is daar. Vandaag onze huurauto opgehaald, een mooie witte Mitsubishi Outlander die ons op heel veel mooie plekjes moet brengen in Queensland. De eerste kennismaking voor Mark om links te moeten rijden. Vol vertrouwen in de auto gestapt en op naar Cape Tribulation. Het links rijden ging Mark goed af en was ook heel relaxed. Maar twee keer per ongeluk de richtingaanwijzer willen gebruiken en in plaats daarvan de ruitenwisser in werking zetten.Onderweg af en toe even uitgestapt om te genieten van de mooie kustweg...wat is dit toch anders dan de Zeeweg naar Zandvoort. Aangekomen bij het pontje om de oversteek te maken naar Cape Tribulation wachtte ons daar een weg dwars door het regenwoud. Het woord zegt het al....."regen" want daar kwamen de druppels naar beneden vallen. Was gelukkig maar een kort buitje. Ons onderkomen voor 2 nachten was daar en na te hebben ingecheckt zijn we onze groene achtertuin gaan ontdekken met planten die bij ons in de woonkamer staan en hier genieten in de buitenlucht. Bij de lodge is een creek waar we schildpadden hebben zien zwemmen, Elise gaat zeker nog een keer daar tussen dartelen en denk dat die schildpadden geen verschil zullen zien tussen haar en de zwemmende viervoeters. Zittend nu op onze veranda te genieten van de vogelgeluiden, af en toe een cassowarie die voorbij loopt, wapperende bladeren en vallende palmboombladeren. Geen internet, geen tv of telefoonbereik.....heerlijk !!! Een metershoge palmboom groeit hier gewoon door het dak ..weer eens wat anders dan een schoorsteen.
Diner gehad in restaurant bij ons hotel...de gastvrouw/serveerster/receptioniste/eigenaresse is een gezellige tante en van haar horen we dat de menukaart welke ongeveer uit 5 voor en hoofdgerechten bestaat al 3 jaar niet meer veranderd is, maar goed dat we hier geen 2 weken zitten.

Om 20:00 uur was onze gids er die ons zou meenemen voor een nachtwandeling door de donkere jungle. Met z'n viertjes op stap met een zaklantaarn als onze grootste begeleider in de duisternis. Wat een andere ervaring is dit....het regenwoud is zo anders s'avonds dan overdag. Als snel kwamen we wat bewoners tegen.....sprinkhanen in allerlei maten, wandelende tak, spinnen, verschillende vogels en kikkers. Ook nog naar slangen gezocht maar die hebben we niet kunnen spotten helaas. Daarna zei de gids...doe allemaal jullie licht maar uit. Wow dat is pikke donker maar na 2 minuten waren de ogen hieraan gewend en kwamen de " glow in de dark " verschijnselen tevoorschijn. Weer een ervaring rijker en heel bijzonder om 2 nachten in dit regenwoud te mogen verblijven...welterusten junglemaatjes tot morgen !

24 oktober

.....3 uur midden in de nacht....onze huisdieren in de jungle beginnen nu al aan hun nieuwe dag en laten ons meegenieten.......een soort zangkoor van geluiden galmt ons tegemoet. Vroeg begin aan deze dag en om een uurtje of 7 zitten we dan ook al op onze veranda te genieten van alle geluiden/planten en dieren die voorbij wandelen. Ons ontbijt werd extra bijzonder doordat een van de andere gasten ons erop attendeerde om fruit te voeren aan de schildpadden die rondzwemmen in de creek. Zo gezegd zo gedaan...daar stonden we dan midden in de jungle aan de voet van de creek de schildpadden en vissen te voeren...zo gaaf !
Vandaag was de planning om 2 x een korte wandeling te maken op een boardwalk in de jungle elders, te zwemmen in een waterhole en te gaan junglesurfen. De wandelingen waren echt zo mooi. Zoveel groen hebben we nog nooit in ons leven bij elkaar gezien ! Met onze junglehoeden op voelde we ons echt 2 padvinders en nu maar hopen dat we niet verdwalen. Na een uur in de jungle zei Elise. " ik moet plassen " en hup tussen de bomen en een nieuwe bewateringsysteem was geboren, de bomen van honderdduizend jaar zijn steeds in shock !
Daarna zwemmen in een waterhole was zo mooi....een backpacker zat met zijn gitaar liedjes te pingelen terwijl een andere knul voor Tarzan speelde en aan de lianen over het water zweefte. En daar lagen we dan...midden in een oase van groen en tussen de vissen. Opgedroogd en wel begonnen we daarna aan ons junglesurfing avontuur. Aan een zipline door het oudste regenwoud ter wereld zwieren.... Mark had dit ooit wel een in Mexico gedaan maar voor Elise was het de eerste keer..toch wel beetje spannend. Met een sexy harnas en helm op (waren voor dit jungleavontuur even "little miss sunshine en princess Leia ") gingen we dan op stap. In totaal waren het 6 afdalingen die we merendeel samen deden. Gaaf...daar gingen we dan..hoog in de jungle en voelde ons even Tarzan en Jane. De laatste zipline mocht je ondersteboven hangen wat deze Tarzan heeft gedaan maar Jane het bij de gewone versie voor gezien hield. Wat was dit leuk en totaal niet eng.
Bekaf en een ervaring rijker terug bij hotel.

25 oktober

Wakker worden in het regenwoud is toch wel heel bijzonder. Onze huisvriend de cassowarrie liep zijn ronde al en liet duidelijk horen dat het hoogste tijd was om ons bed uit te komen om 07:15 uur. Ook dit keer na het ontbijt met wat fruit richting de creek waar we dit keer 2 grote en 1 baby schildpad hebben gevoerd. Echt heel bijzonder om dit in z'on mooie omgeving te mogen ervaren en toch wel jammer dat we deze mooie omgeving moeten verlaten maar gaan weer op stap naar andere mooie plekjes.

Palm Cove is de volgende bestemming en na een autorit van 2,5 uur door het regenwoud en een hele mooie kustroute waren we er dan. Een gezellig hotel aan de boulevard van deze gezellige badplaats. Al schitterende huizen gezien...kwijl kwijl. Even niks meer doen en alleen maar lekker liggen bij het zwembad was wat we wilden doen. Het weer werkte helemaal mee en met een graadje of 29, een strak blauwe lucht was het heeeeel goed uithouden hier (sorry achterblijvers maar het is zo heerlijk om gewoon al 2,5 week in onze korte broeken en zomer jurkjes rond te lopen) Een schitterend strand voor de deur maar de zee mag je niet in vanwege krokodillen en kwallen...jammer.
Met een cocktail en een biertje proostend op deze heerlijke vakantiedag gaan we morgen richting Misson Beach.

• 26 Oktober 2014 - 08:38

Yolanda:

Jeetje wat een avonturen weer allemaal en wat ziet het er prachtig uit.
    Maar op zoek naar slangen brrrr.

• 26 Oktober 2014 - 10:04

Jill Groot:

Hallo Elise en Mark,
    Is het leuk in australie ik heb alle foto s' gezien.
    De leukste foto s' vond ik dat je die kowala vast hield en de baby kangaroe.

• 26 Oktober 2014 - 11:43

Mark&Elise :

Hoi Jill, het is hier zo gaaf !!! We zitten sinds vanmiddag in een bungalow met kangoeroes in onze tuin :-) toen we aankwamen was ik zo enthousiast en gaf een kreet dat die kangoeroe snel weg sprong naar een stukje verder. Zoveel moois al gezien en gaan we nog doen. Dikke kus van ons voor jullie xxx

• 26 Oktober 2014 - 11:55

Sliggertjes:

WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 26 Oktober 2014 - 22:52

Brigitte Schoone :

Wauw wat ziet het er allemaal geweldig uit!! Geniet van jullie verhalen en mooie foto's..Heel veel plezier nog..dikke.knuf brie xxx

• 27 Oktober 2014 - 10:40

Eva:

als jullie terug komen heb je alweer een vakantie nodig om uit terusten zijn toch geen tijden om je bed uit gekomen maar snap wel dat jullie heerlijk genieten ga zo door voor je het weet zit je weer in het heerlijke weer van nl

• 28 Oktober 2014 - 09:16

Fam. Noorman:

Wat een geweldig verslag weer! Geniet nog maar lekker; voor je het weet sta je je hier weer in de dagelijkse file te bedenken dat die eindeloos stille wegen in Australië toch wel erg fijn waren.

• 28 Oktober 2014 - 13:24

Sylvia:

wat een geweldige reis en wat kan jij het leuk opschrijven we genieten echt met jullie mee in het ook prachtige Nederland knuffel en geniet lekker verder

• 29 Oktober 2014 - 11:10

Marielle:

Wat een super reis zeg. Zo leuk om te lezen.

• 12 November 2014 - 09:15

Caroline:

Nou ja, ik werd vandaag wakker met mijn anti-snooze-jungle-wekker van Herman in een Bakje Geitenkwark en ik mag vandaag om 12.30 uur naar huis. Dat is ook fijn hoor...