Heaven on the whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Mark&Elise - WaarBenJij.nu Heaven on the whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Mark&Elise - WaarBenJij.nu

Heaven on the whitsundays

Blijf op de hoogte en volg Mark&Elise

30 Oktober 2014 | Australië, Airlie Beach

26 oktober

De zon schijnt, ontbijtje op de boulevard aan het strand...beter kan de dag niet beginnen en na een calorie arm ontbijtje ....nou ja gebakken eieren met heeeeeel veel bacon verlaten we Palm Cove. Echt een leuke plaats en jammer dat we alweer zo snel weg moeten. Vandaag is Mission beach onze bestemming wat z'on 250 km verder ligt. We maken er een gezellige route van en gaan via 3 watervallen naar ons eindpunt. Thuis had Elise de Milla Milla waterval op haar wenslijstje staan dus onze Garmin in gesteld hierop en go go go ! Een schitterende omgeving kwam ons onderweg tegemoet....na iedere bocht verscheen er weer een nieuw levend schilderij waar we dwars doorheen konden rijden, wat is dit mooi ! Uitgestrekte vlaktes, hier en daar een boerderij en na ongeveer 180 bochten ( wat ongeveer z'on 100 kilometer was) kwamen we dan aan bij de Milla Milla watervallen. Gelukkig was het niet druk en konden we al snel een plons nemen bij dit mooie natuurwonder. IJs en ijs koud water maar bij graadje of 30 is het toch wel even lekker. Elise nam een douche recht onder de waterval en kan je zeggen....dat klettert heel hard. Nog even wat gezellig staan kletsen met Nederlandse backpacker die al 2 jaar door Australie zwerft, toch wel heel gaaf om te horen. Wij doen het 5 weken en ok niet als backpacker en vinden dit eigenlijk ook wel beetje kort om alles te kunnen zien in dit prachtige land. Waterval nummer 2 was de zillie waterval Ook mooi maar niet zo indruk wekkend als nr 1. Nr 3 was zeer verrassend en eigenlijk ook bijzonder mooi. Nu moesten we toch wel doorrijden want wilde beetje bijtijds in Mission beach aankomen. Om 16:00 aangekomen bij ons boutique bungalow, een vriendelijk stel begroette ons en werden naar onze bungalow gebracht. Wauw....wat schattig en mooi allemaal. In onze tuin liep een wallabie en Elise gaf een kreet van blijdschap toen zij dit beestje zag waarop de huppelende skippie.......jump jump weg was). Gelukkig zat hij vlakbij en onder het genot van een heerlijk zelfgemaakte cake vd eigenaresse konden we ons huisvriendje vanaf onze veranda spotten. Deze mensen hebben echt een waar paradijsje hier....4 bungalows, tropische tuin met schitterend zwembad erbij, wallabies en vogels en vlakbij het strand....hoe mooi kan het zijn. Na het avondeten heerlijk bijtijds naar ons bedje...en gelukkig een zacht matras want dat is hier soms wel anders.

27 oktober

Vroeg dag weer want moeten vandaag 540 kilometer rijden. Een heerlijk ontbijt en als extra gezelschap een kleurrijke papegaai aan onze tafel. Bij uitchecken werden we nog aangenaam verrast...de eigenaresse had echt zoiets van kunnen jullie niet nog langer blijven ....en toen.....kregen deze globetrotters 2 baby wallabies (soort kangaroes maar dan kleiner soort) in onze armen ! Nou....dáár kwamen de traantjes al bij Elise want die is zo verknocht aan deze beestjes dat ze er ook een in de achtertuin wil hebben. Wat is dit toch bijzonder ! WoW wat een begin van deze dag....in de auto en rijden maar. Onderweg helaas toch wel een stuk of 11 dode kangaroes en 1 cassowarrie (cassie wijlen zoals mark zei) zien liggen, we waren al gewaarschuwd om niet s'avonds te gaan rijden omdat de kans dan groter is dat je deze lieve beestjes kunt raken. Eind vd middag was daar onze eerste kennismaking met Airlie beach....een schitterende mooie blauw zee met vele prachtige boten. Een van die boten gaan we morgen 2 dagen mee op stap en gaan het Great Barrier reef ontdekken, we hebben er zoveel zin in ! Onze bed & breakfast ligt op de top van een berg met uitzicht op de haven waarvandaan we morgen vertrekken. Er vliegen hier heel veel parkieten en papegaaien die zorgen voor een aardig gekwetter, maar goed dat we niet voor onze rust komen hahaha. Een gepensioneerde Engelsman runt deze bed & breakfast en komt bij ons over als een brommende oude man. In boek op onze kamer staat een levensverhaal van hem.....een grote passie is voor hem het klaar maken van ontbijt met speciaal tafellinnen en bestek. Nou dat belooft wat voor morgenochtend als om 06:30 uur het ontbijt klaar staat. Voorstel van mark om 7 uur te doen werd van de hand gewezen dat we minimaal een uur nodig hadden met zijn ontbijtjes. Wij gaan ons bedje opzoeken....lekker knus in onze twijfelaartje.

28 oktober

Horen we daar nu gerommel op ons terrasje om 06:00 uur s'morgens....jawel....klokslag 06:30 uur staat onze Engelse vriend voor neus op ons terras (die trouwens schitterend gedekt was met alles wat je maar wensen kan op deze vroege ochtend) om de bestelling op te nemen voor ons breakfast....vol trots en net een klein kind zo blij verteld hij allemaal wat er allemaal mogelijk is qua ontbijt en niet veel later zitten we aan ons heerlijke omeletje met verse jus en een Nederlands vlaggetje en uitzicht op de haven vol met schitterende jachten te genieten. Nog even een complimentje gegeven aan onze vriend dat het wel een koninklijk ontbijtje leek...nou...die liep dus de rest van de dag met veren in zijn kont rond van trotsheid. Overmorgen slapen we hier weer een nachtje na onze boottrip.

Aangekomen in de haven kwamen we onze reisgenoten al tegen en klokslag 09:00 uur vertrokken we richting Whitheaven beach. Dit keer waren we op de schipper na weer de oudste van de groep. Met 14 mensen waren we aan boord gegaan en dit keer waren we in gezelschap van Hongkong Chinezen, Engelsen, Fransen en Zwitsers. De schipper was een man met humor en begon dat we aan boord kwamen gelijk over "Harlem". Ja...hij heeft daar vrienden wonen en zo was het wereldje toch wel klein. Graadje of 30, blauwe lucht en een heerlijke briesje...het was goed vertoeven op de "Waltzing Mathilda". En daar was.... Whitheavenbeach...al vele foto's van gezien en nu stonden we daar dan zelf....Wauwwwwwww wat mooi en wat een wit zand. De zee is " amazing". Hier zouden we wel een dag willen vertoeven maar na 3 uurtjes vertrekt onze Mathilda weer. Onderweg nog schildpadden voorbij zien zwemmen, hoe gaaf. Naar de toilet gaan op de boot is een echt avontuur...een hokje van 1 bij 1 meter en dan maar hopen dat de boot niet teveel schommelt als je moet plassen. Onze suite was een hokje met een nog kleiner matras dan bij onze b & b...denk nog geen 1.20 breed, dat wordt dus een knus en warm nachtje. Na ons bbq diner op het dek hadden we een gezellige avond met onze zeilmaatjes onder een schitterende sterrenhemel. De Engelse dame of tewel een echte Barbie brak Elise haar record van meenemen van bikini's (en bh's) ....ze had 11 bh's mee voor 11 weken !!!! Het gelach was tot aan Hunkemöller te horen.

29 oktober

Wakker worden op een zeilboot met een schitterende baai voor je en een blauwe lucht....heerlijk. Om 8 uur lagen we met onze zwemsuits aan ( zooooo sexy...leken net Superman en women) in zee en kon de snorkeltour beginnen. Boven water is Australie mooi maar onder water ook, wat een schitterend koraal....zo mooi hebben we het nog nooit gezien en ook de vissen waren erg mooi. Na 1,5 uur in het water te zijn geweest waren we blij om weer op de boot te zijn voor een lekkere bak koffie en om op te warmen. Later nog een snorkelplek aangedaan en toen waren we het toch wel beetje zat. Heel relaxed ging onze boot weer richting Airlie beach en na een lunch op de boot was het tijd om te luieren. 16:00 uur weer terug op het vaste land, wat was dit ook weer gaaf en vooral whitheaven beach was heel indrukwekkend....samen met Frans Polynesië staan deze twee bestemmingen qua stranden op onze Beach nr. 1
Onze vriend vd b & b verwelkomde onze weer en na een verkwikkende duik in het zwembad maar even een wasje gedaan na gevraagd te hebben of dit mogelijk was....nou dat heeft Elise geweten. Wasje was naar haar idee klaar en dus uit machine gehaald, opgehangen en nieuwe erin gedaan..bleek nog niet helemaal klaar te zijn maar vreemde is dat je hier wasmachine dus gewoon ten alle tijden open kan maken. Dus opnieuw gestart...onze Engelse vriend had even een behoorlijke woordenwisseling met zijn vriend en wij kon hiervan meegenieten...nou daar kwam meneer op hoge poten aangelopen waarom die machine "weer" aanstond...stampvoetend als een klein kind en opstandig en mopperend ging hij tekeer tegen de wasvrouw. Zijn ruzie met vriend botvierde hij op de wasvrouw...nou gepensioneerd mannetje denk dat het hoogste tijd is om nu echt met werken te stoppen...vent is echt een oude mopperkont. Enfin...hij boodt later zijn excuses aan en denk dat de ruzie en feit dat alle drie zijn gastverblijven bezet waren even teveel van het goede waren voor hem. Snel maar weg en eten bij een soort openlucht restaurantje in centrum...voor een prikkie een lekker hapje en als toetje een ijsje bij Mac Donalds.
Airlie beach, een gezellige plaats voor uitstapjes op het water en naar de paradijselijke strandjes,hadden ons hier nog zeker langer kunnen vermaken.

30 oktober

Pluk de dag...haal je was vd waslijn af...om 6:30 voordat onze Engelse mopperkont dat doet. Ontbijtje met onze kwetterende kleurrijke vriendjes om ons heen en om 8 uur startklaar om weer te vertrekken. Vandaag 508 kilometers voor de boeg naar Yeppoon onderweg naar Fraser Island, het grootste zandeiland vd wereld. Rijden hier in Australie is erg relaxed...wat bij ons in Nederland B-wegen zijn, zijn hier gewoon de hoofdwegen. Vd 508 kilometer moesten we 470 kilometer alleen maar rechtdoor rijden...nou dat lukt ook wel zonder Tom Tom.
Nu aangekomen bij ons logeeradresje voor vannacht, Dot's Place...een bed & breakfast met 2 schatten van honden die ons al gevonden voor de nodige aandacht en kroelmomentjes.

• 30 Oktober 2014 - 11:58

Mariell:

Wauw, wat mooi zeg en wat een supermooie kleur van de zee.
    Snap niet dat die kerel zo'n zeiksnor is als hij elke dag in het paradijs mag wonen :-)

• 31 Oktober 2014 - 02:34

Daan En Marco:

Wat een geweldige reis maken jullie!! Wat is de wereld toch mooi!
    Jullie hebben niets teveel gezegd over Bali echt superrrrrr!
    Enjoyyyyy.xxx

• 02 November 2014 - 08:12

Ilse:

Hoi Mark en Elise,

Wat een mooie reis maken jullie, geniet ervan!
    In de klas hebben de kleuters jullie foto's gezien ;).
    Valentijn vroeg naderhand of ik de foto's naar zijn iPad kon sturen :).
    Nog een fijne tijd gewenst!

xxx Ilse