Avonturen fraser island, noosa en brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mark&Elise - WaarBenJij.nu Avonturen fraser island, noosa en brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mark&Elise - WaarBenJij.nu

Avonturen fraser island, noosa en brisbane

Blijf op de hoogte en volg Mark&Elise

03 November 2014 | Australië, Brisbane

31 oktober

Vroeg ontbijtje met uitzicht op Yeppoon. Toch wel apart om bij iemand thuis te slapen die je totaal niet kent. Niet helemaal onze stijl maar wel leuk om mee te maken. 8 uur startte de motor van onze witte rijdende vriend weer en moesten we 508 kilometers verder weer inchecken bij onze volgende slaapbestemming. Zoals altijd hier...rustig op de weg dus heerlijk doorkachelen. Wel grappig...om de lange autoritten een beetje wakker te blijven staan er soms borden langs de weg met triviant vragen.
Om 15:00 uur lagen we heerlijk bij ons zwembad in Hervey Bay.....wat kan een mens happy zijn om een zwembad te zien na z'on autorit. Ons appartement is zo groot....de hal is een meter of 10 lang, 2 slaapkamers, een heerlijk groot terras en aan het strand, een heel goed onderkomen voor 2 nachten.
S'avonds een lekkere hamburger gegeten onder het genot van een swingende band, ze vierde de afsluiting van het walvissenseizoen...wij niet zo blij want we hadden nog graag walvissen willen spotten. Helaas.

1 november

Er daar was de witte Hummer !!! Vandaag onze toer naar het grootste zandeiland van de wereld..Fraser Island. Met 2 andere toeristen uit Nieuw Zeeland en een Duitse chauffeur gingen we richting de pont die ons naar al het zand zou brengen.
Tussen al de toeristen op de pont kwamen we onze Nederlandse reisvriendjes tegen van onze toer in de outback, wat een toeval en gezellig. Het eerste zand was al te zien en daar gingen we dan.....zandwegen en heel veel hobbels !! Hele aparte gewaarwording maar niet echt prettig en als snel had Elise last vd spieren van al dat gehobbel. Mega diepe zandgroeven om in te rijden. Mega hoge palmbomen lachte ons tegemoet en daar was het schitterende strand 75 Mile Beach, wauw wat mooi ! Een gezonken cruiseboot wat ongeveer al sinds 1930 op het strand ligt is een toeristische trekpleister en met ons bakje koffie en chocoladetaart proosten we op een mooie "zandige" dag. Onderweg zagen we een Dingo, honden die hier veel voorkomen en niet echt lief zijn, heel bijzonder om deze nu "veilig vanuit onze Hummer" zo dichtbij te kunnen spotten. De Eli creek was een goede stop voor een wandeling door het verkoelende water en weelderige groen. Wat bestaan er toch een mooie bijzonder plekjes op deze aardbol.
Daarna lunch middenin een stukje regenwoud met een dingo die op nog geen 5 meter afstand meegeniet van al dat lekkers...... Met een volle maag weer de hobbels opzoeken...bestaan prettigere dingen maar dat werd als snel goed gemaakt door het schitterende uitzicht van Lake Mc Kenzie. Een mega groot zoetwatermeer met spierwit zand en schitterende kleuren water....wauwwwwwwww. Waarom hebben we dit niet in Nederland ??? Na champagne met aardbeien en chocolade, erg lekker bij graadje of 32, weer op stap richting de pont. Af en toe een auto voor ons die vast kwam te zitten in het zand....toch wel grappig om te zien. Zo blij om weer asfalt te zien en te voelen...na een dag zandhobbels verkiezen we toch liever voor een verharde dan een zachte weg. Als traktatie chillen in ons bubbelbad en na een snelle hap konden we om 21:00 echt onze luiken niet meer openhouden en zochten deze globetrotters hun bedje weer op.

2 november

6 uur is een mooie tijd om een nieuwe dag te beginnen...s'avonds zijn we bekaf en liggen dus best wel vroeg in bed, andere Nederlanders hadden precies hetzelfde dus ligt het gelukkig niet aan onze leeftijd. Wat ons opvalt is dat ook de aussies s'avonds vroeg eten, je hoeft soms echt niet om 20:15 ergens nog te komen aanzetten voor een lekker hapje.
Na ons brekky een ochtendwandeling op de pier van Hervey bay en hup...de auto weer in voor 185 kilometers op een verharde weg. Gaan naar Noosa waar een vd belangrijkste triatlons vd wereld wordt gehouden..." The Iron Man".
Een schitterend huis met een heerlijk zwembad....voor een dag zijn we even "Blake en Krystle" uit Dynasty....we zijn helemaal in onze nopjes hahahaha. Eigenaar is dit keer een aardige Engelsman, echt een heel verschil met die vorige. Na een uurtje poedelen op naar het centrum, haven en strand. We zitten hier echt in een mega chique wijk en het ene huis is nog mooier dan het andere. En toen.....gingen we voor de eerste keer sinds we de auto hebben per ongeluk aan de verkeerde kant van de weg rijden ! Gelukkig had Mark een oplettende bijrijdster en de auto die ons tegemoet kwam was nog ver weg. Ff schrikken en weer verder. Sushi aan picknicktafel met pelikanen als toeschouwers, we moeten straks echt afkicken als we niet meer hele dagen buiten zijn en al die beesten en schitterende natuur niet meer om ons heen hebben. Noosa is echt een super leuke badplaats met een schitterend strand, echt zouden hier nog wel langer willen blijven dus goed plekje om ooit nog eens naar terug te keren.
Bij thuiskomst heerlijk nog even met onze gekregen fles wijn op terras gezeten en al snel kwam de eigenaar erbij zitten. Een echte gezellige klep die ook wel van een wijntje hield. Na 1 fles hield "Blake" het wel voor gezien was er weer een prachtige vakantiedag voorbij.

3 november

Soms zijn dieren niet zo lief...5 uur weer gewekt door een of ander gevogelte die van vroeg op staan houdt. Niet echt lekker geslapen doordat het warm was in onze kamer dus al vroeg zat Mark op het terras en volgde Elise daarna. Ontbijt was met onze overige 4 gasten uit Australie en Nieuw Caledonie. Vandaag laatste dag met onze auto en na 140 kilometer leverde we onze auto in in Brisbane....2409 kilometer gereden in 13 dagen tijd en wat hebben we een hoop mooie en bijzondere plekjes mogen bewonderen tijdens onze autoritten. Mark heeft echt super goed en veilig gereden en moet straks weer wennen in Nederland om niet aan de verkeerde kant vd weg te rijden. 1 keer aan de verkeerde kant vd weg gereden en 6 keer per ongeluk de ruitenwisser aangedaan ipv richtingaanwijzer...valt dus allemaal reuze mee dat links rijden,
Brisbane is een echte stad met veel hoogbouw. Onze appartement zit hartje centrum en van de 74-tigste verdieping zitten wij op de 8e. Zo anders dan in het regenwoud of aan het strand maar dit is ook weer leuk. Uitgeput vanmiddag een paar uurtjes liggen slapen en dus verder niets van de stad gezien. Een schitterende verlichtte skyline als achtergrond voor ons voorlopig laatste diner in Australië...Australië wat ben je een geweldig mooi land....we gaan je voor even verlaten en komen volgende week weer terug.....morgenochtend vertrekken we naar Fiji !!!!!

• 03 November 2014 - 12:48

Sylvia:

Geweldige reis en die foto met de baby kangaroe geweldig wat lief knuffel en geniet nog even verder van dit prachtige avontuur

• 08 November 2014 - 10:06

Nicolette:

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen op zaterdagochtend met een lekkere cappucino erbij!
    Ik krijg al helemaal zin in een lange reis. Ben benieuwd naar jullie vorige ;-) reisverhaal hihi
    X